söndag 22 november 2009

Vad är viktigt egentligen?

Idag har jag letat efter min balans. Försökt hitta någon form av välmående och försökt stanna där. Det är svårt. Så länge jag sitter i sängen och läser en bok så är det inga problem. Men så snart jag börjar tänka eller göra något praktiskt snörper det ihop i halsen och i hjärtat och ont gör det också. Jag kan alltså bara känna mig ok så länge som jag inte stöter på någon friktion för tillfället - och guess what? Livet är friktion. Alltså är jag bara ok så länge som jag håller mig till fiktion och hur hållbart är det i längden? Vad är viktigt egentligen? Att man mår bra eller att man får något gjort? Råden man får är ju så ofta att man ska ta hand om sig själv och fokusera på att må bra. Men om konsekvenserna av att få må bra är att man inte klarar livet då? Det finns inga personliga assistenter som är redo att kliva in och sköta livet åt en så att man kan ligga i sängen, äta choklad och läsa en bok hela tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar